Maliyetleri ayarlamak için tüm üreticilerin kendi motorlarını üretmesi karar alınmış ve serisi ne olursa olsun 2012 de rekabetin en üst seviyede tutulması adına çalışmalar olumlu yönde ilerlemiştir. Burada amaç daha önceki yıllara göre daha az maliyetli ancak daha rekabet eden makinalar hazırlamaktır.
Düzenli olarak katılım gösteren üreticilerden dördü (2 Aprilia, Ducati 2, BMW 1 ve Kawasaki 1) podyum görmüş Honda tek basamakla podyumu kaçırmıştır.
Aprilia ve Ducati Şampiyonları Max Biaggi ve Carlos Checa sayesinde yarış kazanmış ve makinelaerinin neler yapabileceklerini göstemişlerdir. Şu bir gerçek tir ki yarış dünyasında makene nekadar iyi olursa olsun saf yetenekle bezenmiş sürücüler olmazsa sonuçlar çok farklı olacaktır.
Taraflı olarak bakarsak bazı takımların binicilerine kısa zamanda ayak uydumarması kombinasyonları arttırması kolay olmamaktadır. kawasaki ve honda gösterdiki SBK yarışlarında hala geleneksel 4 silindirli makinalar doğru ve güçlü bir yoldur. Suzuki SBK da yeni bir yol denemekte ve bnun meyvelerinide 2012 de alacağını çalışmalrında göstermiştir.
Geleneksel SBK yarışlarında normal olan makinenin parçalarla uyumlu pilota sahip olmasıdır. ilk kanıtlarını gördük.
Şimdi ikinci durak 1 nisanda IMOLA....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder