28 Mayıs 2012 Pazartesi

Honda NC700x incelemesi




Geçtiğimiz sene bolca sürüş testi yazabildim çünkü markalar modellerinin bir çoğunu teste açmıştı. Fakat bu sene başta Honda olmak üzere birçok marka test motoru açmadı.

Marketin öncüsü olan Honda Türkiye test motoru açmayınca ne yazık ki top bayilerde kaldı. Honda için konuşursak bayiler de ne yazık ki test motoru açma yoluna gidemediler. Biz motosikletseverler ise ne yazık ki denemediğimiz motosikletleri satın almak durumunda kaldık. Hiç kullanmadan birçok Crosstourer ve NC700 satın alan kişiyle karşılaştım. Sürücülerin markaya bu güveni de başka ülkede pek karşılaşılmayacak türden bir durum, umarım ileride markalar Türk motosikletseverlere daha iyi fikir verebilmek amacıyla test motosikleti açarlar. Ne yazık ki bazı şeyler ileri gideceğine geri gidiyor.

Tüm bu sebeplerden çok merakla beklediğimiz bazı modelleri deneme fırsatı bulamadım. Eş dost izin verdikçe de buradan paylaşıyor olacağım.

NC700 füme , beyaz ve siyah olarak piyasaya sürüldü. Sanırım yakın zamanda kırmızı da gelecek. Beyazı çokça sokaklarda görmeye başladık fakat bence en güzel rengi siyah olanı.

 Bir süredir CBF 600 kullanıyorum. Bu sezon başında CBF 600 ün yerini alan NC700 ü uzun süredir merak ediyordum. Bilindiği üzere NC700, dört silindirli CBF 600 yerine çift silindirli bir motosiklet olarak yer aldı. Aynı şekilde Transalp yerini de bu model aldı. Naked versiyon NC700S , daha enduro (!?) olan model ise NC700x olarak adlandırılıyor. Ben NC700x i denedim. NC700S i denediğimde ayrıca buradan inceleme yazısını yazacağım. Aynı 700 cc lik makina melez bir scooter modeli olan Honda integra da da kullanılmakta. Honda aynı motoru farklı şasilerde, biraz farklılaştırılmış özelliklerle bize farklı fiyatlarla satıyor :)



700 cc çift silindirli motor öncelikle Honda Deauville de kullanıldı ki bu motosiklet bir önceki motosikletimdi. Bu modelde 5 vites bence az kalıyordu. NC700x te 6 vites var. Aynı motor bazı güncellemelerle Transalpte kullanıldı. Bugün ise yine değişikliklerle NC700 de kullanılıyor. Yani 700 cc lik NC700′ün motoru uzunca bir süredir iyileştirilmekte olan daha sessiz sakin bir motor. Bunu motosiklete ilk bindiğim andan itibaren hissettim. Bugüne kadar transalp kullanmadım fakat NC700x çok daha sakin, dingin bir motor. En azından rolantide bu hissediliyor. Motoru yüksek hızlarda ve viraj alabileceğim bir yerde deneme fırsatım olmadı fakat düşük hızlarda motoru yatırarak döndüğümde çok rahat bir şekilde karşılık verdiğini farkettim.



Motosiklete oturup ön kısmına baktığımda küçük camı gövdesiyle bana F650 GS i hatırlattı. F650 GS bildiğini gibi motosiklet eğitiminde de çok tercih edilen bir model. Ülkemizde de birçok kişiye okul olmuş ve güzel anılarını paylaşmalarına sebep olmuş bir motordur. Geçtiğimiz günlerde 800 cc olan çift silindirli versiyonunu kullanmış ve çok beğenmiştim. Aşağıdaki linkten bu yazıya da ulaşabilirsiniz.


http://motosikletliyasam.wordpress.com/2012/04/01/bmw-f650-gs-incelemesi/


Yeni F650 GS 800 cclik kısıtlanmış motoruyla büyük motora geçmek isteyen biri için iyi bir başlangıç noktası olabilir ve benim gibi günlük aracı motosiklet olan 1200 cc kategorisine çıkmak istemeyen her işimi görür bir motosiklet sahibi olmak isteyen kişiler için de bir alternatiftir diye yazmıştım. Fakat sorun şu ki fiyatı itibariyle F650 GS Honda- Yamaha gibi markaların kat be kat üzerinde demiştim. Bu noktada Honda bu segmenti iyi analiz etmiş ve enduro oturuş pozisyonunda kullanıcı dostu büyük motora başlangıç motosikletini NC700x te oluşturmuş.

F650 GS ile en büyük benzerlik NC700x in sele altındaki deposu. Bu depo ağırlık merkezini daha arka ortaya kaydırıyor ve şehir içi sürüşlerde de kolaylık sağlıyor. Bunun yanında ise bonus olarak depo olması gereken “:)” ön kısımda ise bir bagaj bölümü yer alıyor. Bu daha önce Aprilia Mana da kullanılmıştı. Burada scootersever arkadaşlar selealtı bagajları kadar büyük olmasa da bir kask sığabilen bir bagaja sahip olup vitesli motosiklete NC700x ile geçiş yapabilirler. Artık bahane kalmadı :) NC700x Honda CBF 600 deki gibi çift parçalı seleye sahip. Fakat benzin doldurmak istediğinizde her seferinde 2 parçalı selenin arka koltuğunu açmak zorundasınız. CBF 600 de sele altında evrak, alet çantası gibi ufak şeyleri taşımada kullandığımız bu alan depoya kurban edilmiş durumda.Bu gibi şeyler için öndeki bagaj düşünülmüş olsa gerek. İşin daha kötü kısmı artık tek başına yolculuk yaparken tek sosis çantayla yolculuk yapan benim gibi arkadaşlar NC700x i seçerlerse her benzincide NC700x i dizayn eden Honda mühendislerinin kulaklarını çınlatacaklar gibi geliyor bana :)



NC700 ün naked versiyonu NC700S dedik fakat aşağıdaki fotoğraftada görülebileceği üzere aslında NC700x te de hem ön camdan hem de bacak kısmından oldukça rüzgara açık bir model.



Hiç bir zaman sevemediğim ve sevemeyeceğim numerik devir saati ve gösterge paneli ne yazık ki son dönem Honda motosikletlerinde olduğu gibi bu modelde de var. Tez zamanda kurtulmak üzere dua etmeye başladım,siz de sevmiyorsanız lütfen bana eşlik edin. Keşke vites göstergesi olsaydı.



Motosiklet 6500 devirde devir kesiciye giriyor. Devir kesici bir acayip :) Motorun hızı birden azalıyor. Başka motorlardaki zorlanma titreme gibi değil de birden 5500 devirlere bizi geri çeken bir devir kesici söz konusu. Viraj içinde devir kesiciye gelmemeye çalışmakta yarar var !! Bunun yanında acemi ve yeni öğrenen sürücüler için ise bir emniyet sübabı gibi olmuş, tabiki virajda devir kesiciye girmemekte fayda var diye tekrar edelim. 6500 devir dediğin de pek birşey değil, insan çarçabuk kendini 6500 devirde buluyor.

Düşük vites ve devirlerdeki tork inanılmaz güçlü değil. Deauville de şehir içinde ağırlığa tuzbiber olan bir diğer olumsuz nokta da bence buydu. Bu sorun da yeniden düzenlenen motorda elden geçirilmiş gibi geldi bana.

Frenler konusunda ise cbf 600 ün frenlerine benzer frenleri var. Blogu takip ediyorsanız biliyorsunuzdur CBF 600 ün en sevmediğim özelliği frenajı. Tabi artık 15000 km kullanınca frenajına alıştım ve ona göre kullanır oldum. Fakat Ben Honda dan Crossrunner daki muhteşem frenleri NC700 e de uygulamasını beklerdim. Sanırım Crossrunner ın aerodinamik yapısı da frenajına olumlu etkide bulunuyor. Bir yandan da NC700s in rakibi olan Yamaha Diversion un süper frenleri aklıma gelince bu modelde frenaj daha iyi olabilirdi diye düşündüm. ABS yi devreye sokmaya çok uğraştım. Artık ben de doğru fren tekniği uygulamaya alıştığım için midir nedir , ABS leri uğraşmama rağmen panik frende oldukça zor devreye soktum. Kısaca meali şu ki ; frenajını beğenmedim.

Diversion incelemesini okumak isterseniz ;
http://motosikletliyasam.wordpress.com/2011/07/27/yamaha-diversion-xj6-–-4-2-lik-bir-arkadas/

Bu arada lafı geçmişken Rahmi Hoca yla Motorbike dergisi için yazdığımız Crossrunner yazısı da aşağıdaki linkten görülebilir ;

http://motosikletliyasam.wordpress.com/2012/03/21/vfr-800x-crossrunner/

NC700x i yüksek hızlara çıkıp deneme fırsatım olmadı ama yüksek hızlarda deneyen arkadaşlardan “ciğersiz” tanımını çok duydum. Tabii ki hız limitleri kapsamında oldukça yeterli olduğunu söylemeye gerek yok fakat 600 cc hacminde 4 silindirli motosikletler sürmeye alışkın olan veya 600 cc üstü motosikletlere alışkın kişileri kesmemek anlamında bir ciğersizlikten bahsediyoruz. Yine bu kategorideki kullanıcılar için tasarruflu bir seçenek. Performanstan ödün vererek yakıt cimrisi bir Honda motosiklete sahip olmak mümkün. Çok sıkıştırıldığı durumlarda bile 100 km de 4 lt seviyelerinde benzin sarfiyatı olan 700 cc bir motosikletten bahsediyoruz. Yani bu kadar ekmeğe bu kadar köfte, karın doyurur bir motor NC700.

Egzost ta Avrupa Birliği nin son emisyon standartlarına uygun, oldukça sessiz bir egzost. Artık oyunun kuralları değişiyor ve kafamıza göre performans egzost takmak artık çok da kolay değil.Egzostların manifoltlarının olduğu bölümlerde emisyonu ayarlayan şimdi ismini hatırlayamadığım üniteler var. Bunları iptal etmek performans artışı sağlıyor gibi laflar dolansa da, bu işten iyi anlayan kişilerden duyduğuma göre bu gibi iptaller çeşitli teknik problemler doğuruyormuş. Egzostların takımı esnasında bu akıllı yeni nesil motosikletlerin kompresyon ayarları ile eşgüdümlü ayar yapmak gerektiğinden bir arkadaşım bahsetti. Yine onun söylediğine göre akrapovic NC700 için özel bir model egzost çıkartmış. Artık modele özgü performans egzostlarını göreceğimiz günler pek yakında…

Geçen gün siyah bir NC700x i leo vince egzost ve race lastiklerle gördüm. İnanılmaz farklı bir motor gibi görünüyordu. Bu gibi oynamalarla daha şık sonuçlar elde etmek tabii ki mümkün. Fakat dediğim gibi egzost ayarlamasına dikkat.

Bence az yaksın, az emisyon sağlasın. Buna görece olarak iyi gitsin. Şehir içinde kolay kullanılsın, yeni başlayan motosiklet sürücüsüne dost olsun diye üretilmiş iyi bir motosiklet seçimi NC700x. Keyifli sürüşler.

Motosikletli yaşam blogu facebooktan takip etmek ve yeni yazılardan haberdar olmak istiyorsanız, facebook grubuna üye olabilirsiniz ;
https://www.facebook.com/groups/133548306719337/


Serhat Küçükler


http://motosikletliyasam.wordpress.com


[subscribe2]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder